zondag 2 juni 2013

De Bartstraat. / The Bartstraat.

Aangemoedigd door de weersvoorspellingen van Sabine Hagendoren - die gisteren nog zei dat de opklaringen breder zouden worden 'naarmate het later in de namiddag wordt' - ben ik deze namiddag  naar Berlaar vertrokken.  Ik was van plan een hele tour te maken omdat het tussen 15.00 en 16.00 u inderdaad opklaringen waren.  Maar, ik ben snel teruggekeerd.  Want na 16.00 u viel er geen zon meer te bespeuren in de hemel.  Alleen wolken.  En, een gure, stevige noordenwind die het veel te koud maakte voor deze tijd van het jaar...

Encouraged by the weather forecasts of Sabine Hagendoren - who said only yesterday that there would be sunny periods that grew larger as the afternoon went by - I left this afternoon for Berlaar.  I intended to make a big tour, because between 15.00 and 16.00 h there were sunny periods.  However, I returned quickly.  Because, after 16.00 h there weren't any sunny periods.  Just clouds.  And, the hard wind from the North, that made it much too cold for this time of the year.



De Kluizekerk te Lier, bij het vertrek. / The Kluizekerk in Lier, as I leave.


De Leuvense Poort. / The Leuvense Poort.




De Veemarkt te Lier. / The Veemarkt in Lier.


De brug op, van de Kesselseteenweg... / Onto the bridge of the Keseelsesteenweg...


Over het Netekanaal... / Across the Nete-channel...






De Liersesteenweg. / The Liersesteenweg.


Tot aan de Bartstraat. / Until the Bartstraat.


De Bartstraat is een alternatieve weg om in Berlaar te geraken. / The Bartstraat is an alternative way to reach Berlaar.


Het was de eerste keer voor mij dat ik deze route nam. / It was the first time for me that I took this way.


Het is een prettige weg om in Berlaar te geraken. / It's a pleasant way to reach Berlaar.


Maar, vandaag was de pret snel over. / But, today the fun was over rather quickly.


Wegens een chronisch gebrek aan zonlicht. / Due to a chronic lack of sunlight.


Het einde van de Bartstraat. / The end of the Bartstraat.


De Berlaarsesteenweg.  Het was er zo koud dat ik terugkeerde aan de Boektbrug. / The Berlaarsesteenweg. It was so cold there, that I returned at the Boektbrug.


Neerloop, terug in Lier. / Neerloop, back in Lier.


's Avonds heb ik nog een derde laag gezet op m'n verhoogje en de bovenkant vastgelijmd op het kader. / In the evening, I've put a third layer on my augmentation and glued the upper side to the frame.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten