maandag 25 maart 2013

Betere Foto's, deel XVI. / Better pictures, part XVI.



Ik heb m'n volledig foto-archief (12.000 foto's in 2 jaar tijd) nagekeken en herleid tot 890 foto's. Hieruit zal ik m'n beste foto's (een 100 tot 150-tal) destilleren.

I have revised my complete archive of pictures (12.000 pics after just 2 years) and reduced it to 890 pictures. Out of these, I'll destill my best pictures (between 100 and 150 pics).


Dit is het zestiende van m'n betere foto's. Er wordt minder geexperimenteerd en mijn kijk als fotograaf begint vast te liggen.  Ik ben zeker geen revolutionair fotograaf.  Ik zoek rust in een foto en ben zeer klassiek in m'n beeldopbouw.  Maar, gezien m'n beperkingen - zo is een klein pocketcamera als de Nikon Coolpix de enige camera die ik kan bedienen en zijn de foto's onaangeroerd gebleven door allerhande programma's als Photoshop - vallen de resultaten van m'n beste foto's reuze mee. 

This is the sixteenth part of my better pictures.   There are less experiments and my eye as a photographer becomes more and more clear.  Certainly, I'm not a revolutionary photographer.  I'm in search for tranquility in my pictures and prefer a very classical construction (?) of an image.  However, considering my limitations - a small pocketcamera like the Nikon Coolpix is the only camera that I'm still able to use and all of my pictures remain untouched by programs like Photoshop - the results of my best pictures aren'n too bad at all.



Het begint bij een wandeling naar Lint en Boechout. / This part starts with a walk to Lint and Boechout.


Het was erg bewolkt die dag. / It was very clouded that day.


Dat levert wel enkele knappe beelden op. / And, that made a few beautiful shots possible.


Als deze. / Like this one.


En deze.  Ook op de Melkuipstraat getrokken (tussen de Boshoek en de Alexander Franckstraat te Boechout). / And, this one.  This picture is taken on the Melkkuipstaat (in between the Boshoek and the Alexander Franckstraat in Boechout).







Het einde van de Melkkuipstraat te Bouchout. / The end of the Melkkuipstraat in Boechout.



De terugweg naar Lier. / On the way back to Lier.






Het laatste eindje op het fietspad Lint - Lier naast de spoorweg. / The final end on the bicycle path Lint - Lier alongside the railroads.



Het begon zonnig op deze wandeling rond Lier. / It started sunny on this walk around Lier.


Maar, dat wijzigde snel. / But, that changed quickly.

Ik was aan het Netekanaal... / I was at the Nete-channel...


Toen deze wolken de zon verduisterden... / When these clouds let disappear the sun...

De jachthaven van Lier. / The marina of Lier.



Toen keerde ik wijselijk naar huis... / And, after that, I returned wisely home...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten