zondag 12 augustus 2012

Naar Berlardije (via Koningshooit) / To Berlardia (via Koningshooit).

Gisteren was het volop zon, hoewel er toch een frisse wind stond.  Maar dat hield me niet tegen om een lange wandeling te maken.  Naar Koningshooit en Berlaar om langs de Nete naar huis terug te keren.

Yesterday, it was a sunny day.  Although the wind was rather chilly.  However, this didn't stop me from making a long walk.  To Koningshooit and Berlaar in order to return home via the Nete.



Ik vertrek in de Lisperstraat. / I depart in the Lisperstraat.


Enkele gevels. / Some facades.










De Grote Markt van Lier. / The Grote Markt of Lier.








Het stadhuis van Lier. / The Town hall of Lier.






Het Zimmerplein. / The Zimmerplein.


De Schapekoppenstraat. / The Schapekoppenstraat.











De Nete. / The Nete.


De Molse Poort. / The Molse Poort.


De Waversesteenweg. / The Waversesteenweg.



De Ceciliastraat. / De Ceciliastraat.


Op de brug van de Waversesteenweg over het Netekanaal. / On the bridge of the Waversesteenweg across the Nete-channel.


Zuut. / Zuut.


Ik volg het Netekanaal even. / I follow the Nete-channel for a while.




Zuut.  Maar alle straten noemen hier zo. / Zuut.  But, all the streets here are called like that.






















De hoek van Zuut en de Heistraat. / De hoek van Zuut en de Heistraat.


De Heistraat. / The Heistraat.


















Tallaart. / Tallaart.






De Kruisstraat. / The Kruisstraat.


























Tallaart. / Tallaart.




















Het cafe 'Het Lammeke' op de Berlaarsesteenweg te Koningshooit. / The pub 'Het Lammeke' on the Berlaarsesteenweg at Koningshooit.


Spreet. / Spreet.




Ik steek de Aarschotsesteenweg over. / I cross the Aarschotsesteenweg.


Een villa, gelegen op Spreet. / A villa, located on Spreet.










Schaarbroek. / Schaarbroek.
















Ik bereik Berlaar.  De Molenstraat. / I reach Berlaar.  The Molenstraat.










De Misstraat. / The Misstraat.


De Molenlei. / De Molenlei.






De Liersesteenweg. / The Liersesteenweg.






De Dorpstraat. / The Dorpstraat.


De Alpenroosstraat. / The Alpenroosstraat.



Mijn energievoorraad is ruim voldoende om de wandeling te beeindigen. / I have more than enough energy to finish this walk.


De Kesselsteenweg. / The Kesselsteenweg.




Cafe 'De Boekt'.  Vanaf hier is het nog de Nete volgen en ik ben thuis. / The pub 'De Boekt'.  From here, I only have to follow the Nete and I'm home again.


Eerst op de dijk langs de Nete geraken. / First, I have to reach the dyke alongside the Nete.


De Nete. / The Nete.


























De Nete. / The Nete.






Ik bereik het Netekanaal. / I reach the Nete-channel.


Op de brug over het Netekanaal. / On the bridge across the Nete-channel.


Het Netekanaal. / The Nete-channel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten