donderdag 21 februari 2013

IJzerdraad en Slangen. / Wire and Tubes.

Zover zaten we, gisteren. / We were so far, yesterday.


Er werden dus eerst nieuwe maten genomen. / First, I took some measurements.




Daarna werd alles van de rotsen gehaald. / After that, the rocks got cleared.


Om ruimte te creeren om te werken. / To create space in order to work.


Ik begin met de wortel te verbuigen tot ik de goede vorm heb. / I start with bending the root until I have a good shape.


Ik moet twee stukjes ijzerdaad invoegen... / I needed to insert two iron wires...


Van 50 cm... / Of 50 cm...


Ik verbuig één van de ijzerdraden aan het einde.  Maar, besef terdege dat dit te dik zal zijn om in de wortel te duwen. / I bend one of the wires on one end.  But, realise that this is too wide to fit in the root.


Zodoende maak ik hem smaller met dit tangetje. / So, I narrow uit down with these tongs.


En dit zijn beide ijzerdraden, net hetzelfde behandeld. / And these are two wires, treated the same way.


Helaas blijkt de kop van de draden veel te groot. / Alas, the head of the wire remains too wide to fit in the root.


Maar, zonder kop sla ik er wel in ze in de wortel te steken. / But, once I remove their bended head, the wires do fit in the root.


Dat geeft dit zicht in de mal. / That gives this result in the mould.


Ik heb drie maten om uit te kiezen, om de wortel verder af te werken. / I have three sizes to choose from to finish the root.


Maar, ontdek dat de kleinste maat niet om een ijzerdraad past. / But, discover that the smallest size is too small to fit around a wire.




De eerste twee wortels zijn gemaakt. / The first two roots are made.




De derde ook... / The third one, too...


Een totaalbeeld. / An overall picture.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten