vrijdag 4 januari 2013

XQ van Power Plus, I. / XQ of Power Plus, I.

Ziezo, ik ben klaar om te beginnen. / I'm ready to begin.


Hier ligt 1 stuk PVC-buis. / Here lays 1 piece of PVC-pipe.


Deze, namelijk. / This one, so to say.


Het eerste probleem: hoe raak ik van die plakker verlost?  Want, met m'n nagels wil dit niet echt vorderen. / The first problem: how do I get rid of this annoying sticker?  Because, it doesn't really work with my nails.


Om dat probleem voorgoed uit de wereld te helpen, heb ik een sopje klaarstaan. / To solve that problem, I use water and soap.


Ziezo, dat ziet er al beter uit. / This looks better.


Nu nog met een handdoek erover.  Een oplettende toeschouwer ziet onmiddellijk een jas hangen op mijn rekje.  Wie is er langsgekomen? / I go over it with a towel.  A spectator, who has an eye for detail, notices immediately a coat hanging over my rack.  Who came by?


Tim en Bert, natuurlijk!  Ondertussen zit ik wat lijnen te trekken op de PVC-buis. / Tim and Bert, of course!  In the meantime, I'm drawing some lines on the PVC-pipe.


Zoals deze. / Like this one.


En deze. / And this one.


Om te eindigen met deze twee. / To end with these two.


We kletsen wat terwijl we een glas drinken en een sigaretje roken.  Dan vertrekken de mannen. / We talk for a while, drink a glass and smoke a cigaret.  Then, the men leave my appartment.


En, ik wil weten of het apparaat doet waarvoor ik het gekocht heb. / And, I want to know whether the machine works, that I've bought for this occasion.


Dat lijkt wel zo te zijn. / That seems to work.


Bedankt, Swa!  Want je tip is een zeer goede tip geweest.  Door de XQ van Power Plus te gebruiken heb ik geen slijpschijf nodig en loop ik dus niet alle risico's die aan slijpschijven verbonden zijn. / Thanks, Swa!  Because your hint has been a very good hint.  By using the XQ of Power Plus, I avoid to need a grinding wheel, with all the risks that grinding wheels most definitely have.


Even later is de uitsnijding af. / A few moments later, the PVC-pipe has been cut.


Ik kan de XQ-Power-Plus zelfstandig en alleen hanteren, wat mooi meegenomen is. / I can use the XQ-Power-Plus by myself, even if I'm alone.  This is a great benefit.


Het resultaat. / The result.


Het uitgesneden stuk. / The piece that has been cut out.


Morgen komt Tim.  Dan zullen we het eerst hebben over de boom met wortelgestel.  Tegen de avond zal de boom uitgesneden zijn.  Daarna volgen: gipsen, PU-spuiten (en bijkomende stenen, indien nodig), betegellijmen, verven en epoxyceren (tenminste wat de boom betreft). / Tomorrow comes Tim to work at my side.  We will talk about the background for my aquarium.  By evening the tree will be cut (I think).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten