maandag 9 juli 2012

Epoxy en Tegellijm. / Epoxy and Tile Adhesive.

Zo vond ik het werk dat op me lag te wachten. / This is the work waiting on me.

Plaat 3. / Plate 3.

En een stukje van een nieuwe Styrodur-plaat 30x35 cm groot.  Het is de bedoeling dat hierop de kruik zal staan. / A piece of a new Styrodur-plate, 30 by 35 cm.  It is the intention that on this plate our jar will stand.

Op het programma vandaag: plaat 3 epoxyceren (twee lagen op de achterkant) en de nieuwe plaat rondom rond bettegellijmen. / Today, I'm going to coat plate 3 with epoxy (2 layers on the backside) and put glue for tiles on the new plate.

Ik heb nog 1 pot van 2 kilo geprepareerde tegellijm staan (ruim voldoende dus). / I still have left 2 kilos of prepared glue for tiles.

M'n voorraad plastieken potjes. / My supply of plastic cups.

M'n eerste doos handschoenen is op.  Ik open de tweede.  Dit wil zeggen dat al 200 handschoenen gebruikt zijn. / The first box of gloves is finished.  I open the second one.  So, 200 gloves are used.

Goed, ik begin eraan.  Plaat 3 na 80 gr epoxy. / Good, I start with it.  Plate 3 after 80 gram of epoxy.

En de nieuwe plaat bettegellijmd (al 1 zijde en de zijkanten). / And the new plate is coated with glue for tiles (one side).

Niet dat dit me erg helpt die pot soldaat te maken... / Not that this is very helpful to finish my supply...

Terwijl deze platen liggen te drogen, zal ik het over iets anders hebben. / While these plates are drying, I will talk about something else.

Hoera, hoera, hoera!  M'n mal is gerepareerd!  (Ik had 2 winkelhaken nodig voor iets anders.) / Yippie!  My mould is repaired!


Dit stelt mij in de gelegenheid om, voor het eerst, de beide hoeken te presenteren, op hun plaats in de mal. / This opens the possibility to present both the corners on their right place in the mould.

De linkerhoek (plaat 1 en 2). / The left-corner (plate 1 and 2).


Plaat 1. / Plate 1.

Plaat 2. / Plate 2.

De rechterhoek (plaat 4 en 5). / The right-corner (plate 4 and 5).

Plaat 5. / Plate 5.

Plaat 4. / Plate 4.

Hier wordt verondersteld plaat 3 te zitten.  Maar, daar werk ik nu aan.  Het zal voor binnen 3 dagen zijn... / Plate 3 is supposed to be here.  But, I'm working on plate 3.  It will be for within 3 days.

Goed, het is tijd voor de tweede ronde.  Na de tweede laag epoxy ziet plaat 3 er zo uit. / Alright, it's time for a second round.  After the second layer, plate 3 looks like this.

En, m'n nieuwe plaatje is rondom rond betegellijmd. / And, my new plate is coated with glue for tiles.


Morgen volgen twee lagen epoxy aan de voorkant van plaat 3 en het schilderen van m'n 30x35 cm plaatje.  Tot dan. / Tomorrow follow two layers on the front of plate 3 and painting my new plate.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten