dinsdag 3 juli 2012

Algen Spuiten II. / To Paint Algae II.

Zoals je ziet, alles is in gereedheid gebracht om vandaag algen te spuiten. / As you can see, everything is ready to paint algae today.

Dit was de toestand voordat ik begon. /  This was the background, before I started.

Ik begin weer met Fucsia-Rood. / I begin again with Fucsia-Red.

Het resultaat. /  The result.

Daarna komt geel. / After that comes yellow.

Ik ben vergeten een fotootje te nemen van het resultaat (shame on me).  Daarom: onze kleurencollectie minus de kleuren om algen te spuiten. / I forgot to take a picture of the result (shame on me).  So, this is a picture of our collection of colours minus the colours I need to spray algae.

Dan is het de beurt aan Rood-Bruin. / Red-Brown comes next.

Resultaat. / Result.

The annoyance of the day.  Die gedraaide luchtslang blijft overal achter haken.  Ideaal, dus... / The annoyance of the day.  That curled tube keeps on getting hooked after everything it touches.  An ideal situation, as you can imagine.

De laatste achtergrondkleur: Fel-Groen. / The last background colour: Bright-Green (rather dark).

Het resultaat. / The Result.

Mijn favoriete algkleur: het vuilste groen dat ik kon vinden.  / My favourite colour for spraying algae: the dirtiest green that I could find.

Resultaat. / Result.

En, Olijf-Groen voor de lichte accenten. / And, a light Olive-Green to bring some light contrasts.

Het eindresultaat. / The end-result.

Na het werken volgt de opkuis. / After the work follows the cleaning up.



En, toen was het 19.30 u.  Na 18.00 u was de zon nog volop aan't schijnen.  Dus, heb ik een avondwandelingetje gemaakt.  Een paar sfeerbeelden. / And, then it was 19.30 h.  After 18.00 h, the sun was shining.  So, I went for an evening-walk.  A few pictures.

Ik volg het Nete-kanaal. / I follow the Nete-channel.

In Vlaanderen zijn tekens van menselijke activiteit nooit veraf. / In Flanders there are signs of human activity everywhere.


Ik verlaat het netekanaal aan de jachthaven van Duffel. / I leave the Nete-channel at the basin of Duffel.

Het natuurpark. / The nature-reserve.



De Nete in Lier, toen ik terugkwam. / The Nete in Lier, when I returned.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten