dinsdag 22 mei 2012

Epoxy Deel II / Epoxy Part II

Vandaag was het twintig graden en zonnig.  Ik ben m'n dag begonnen met een ritje naar Vosschemie te maken om nieuwe epoxy (5 kg). / Today, it was a dry and sunny day.  So, I went to Vosschemie in order to buy new epoxy.

De Vesten (fiets- en wandelpad dat een ring rond Oud-Lier maakt, totale legte: 4.3 km). / The Vesten (a path for walking and cycling that makes a ring around Lier, with a total length of 4.3 km).


De Nete. / The Nete.

Ik werd bij Vosschemie onthaald door een gesloten hek.  Er hing een briefje dat zei dat Vosschemie vanaf 2012 niet meer geopend is op zaterdag.  Dit is het nadeel van direct met de fabrikant te handelen. / I was greeted today by a closed fence at Vosschemie.  There was a note that said that, from now on, Vosschemie isn't open anymore for business on Saturday.  This is a disadvantage, if you work with the manufacturer directly.

Dus, maakte ik er een wandeling naar Duffel van. / So, I made a trip to Duffel in stead.

Ik volg de Nete tot ik in Duffel ben. / I follow the Nete, until I reach Duffel.

Daar keer ik terug. / Once arrived there, I return home.



5 uren later was ik terug in Lier. / 5 hours after my departure, I returned to Lier.


En, later op de avond hebben we de onderkant van de wortels geepoxyceerd.  Dat ging als volgt... / And, later in the evening, we used epoxy on the bottom-side of the roots.  It went like this...

We begonnen met de wortels in de mal te leggen. / We started by putting the roots in the mould.





Nadien keerden we de wortels om, op tafel.  Het verdict was duidelijk.  Er zaten nog niet-geepoxyceerde stukken tussen, zoals je kan merken. / After that, we turned the roots upside down.  The verdict was clear.  There were pieces where we didn't use epoxy, as you can see.



Dus Tim nam component A. / So, Tim took component A.

En component B. / And, component B.

En, terwijl hij me uitgebreid onderhield in de redenen waarom hij nu niet moest werken, epoxyceerde ik. / And, while he explained to me the reasons why he shouldn't work right now, I coated the roots with epoxy.

Resultaat. / Result.



Ook een resultaat. / Another result.

Zo staat hij te drogen. / Our roots are drying.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten