zaterdag 27 oktober 2012

Onder Vrienden. / Among Friends.

Ik stond op rond 15.00 uur en om 16.00 uur begon ik met de malletjes te maken, waarin we stenen gaan spuiten. / I got up at 15.00 h and at 16.00 h I started to make moulds, in wich we're going to spray rocks.


Even later is de eerste mal af. / Some time later, the first mould is finished.


Hoe geraak je van foto 1 tot foto 2?  Simpel, je maakt een zijwand. / How do you get from picture 1 to picture 2?  It's real easy.  First, you make a sidewall.


En, je maakt er nog één. / Then you make another one.


Dan zijn er al 2 zijwanden gemaakt. / So, 2 sidewalls are made.


Je neemt de bodemplaat en boort daar 4 gaten in. / You take the bottom and drills 4 holes in it.


En, je vijst de bodem aan je zijwandjes.  Op dat ogenblik komen Tim en Boogie binnen.  Ik vergeet foto's te trekken en met Boogie wordt afgesproken dat hij ons morgen om 17.00 uur komt helpen de malletjes te maken. / And, you screw the sidewalls to the bottom.  On that moment, Boogie and Tim reach my place.  I forget to shoot pictures and therfe's agreed that tomorrow, around six o' clock in the evening, Boogie comes to help us in making moulds.


Ondertussen zit ik hier. / In the meantime, I'm here.


Er liggen nog plankjes te wachten en ik wil gerust nog wat verderklooien.  Dus, open het eerste pakje elleboogjes - dat ik bij VDB ben gaan kopen met het voorbeeld van mijn elleboogjes erbij en de vraag om juist dezelfde elleboogjes - als ik plots merk dat ze me twee pakjes andere en dus incorrecte elleboogjes hebben meegegeven.  Dus, ik kan niet voortwerken, hoe graag ik het ook wilde, wegens gebrek aan de juiste elleboogjes. / There are still small planks waiting and I want to continue working, when I notice that I can't because they sold me the wrong elbows.


Op dat ogenblik komt David binnen. / On that moment, David enters my appartment.


David is een maatje van Tim, Boogie en mij.  En, hij wil ons ook helpen. / David is a friend of Tim, Boogie and I.  And, he wants to help us, too.


We geven hem de taak van drie van onze oude mallen te ontmantelen, waar verschillende vijzen overgoten zijn met epoxy omdat we hen gebruikten als steun terwijl we onze takken en zo lieten drogen van ons vorige decor. / We give him the task to dismantle 3 of our old moulds, of which different screws are drowned in epoxy, when we used our moulds as supports to dry on days that we used epoxy in our previous decor.


David begint er direct aan. / David starts immediately.




Terwijl hij met ons een babbeltje slaat. / While he talks with us.


Er staat een muziekje op en het uitzicht valt nogal mee. / There's music playing and the view isn't too bad.




Tot Tim honger krijgt en besluit om zijn banaan te verorberen. / Until Tim gets hungry and he decides to eat his banana.


Hoewel, verorberen? / Although, eating?


Vlekkie is heel de tijd aanwezig. / Vlekkie is present, all the time.


Ayla ook. / Ayla, too.


Ayla en Vlekkie samen. / Ayla and Vlekkie together.


Ondertussen werkt David voort. / In the meantime, David works on.








Intussen heeft Vlekkie de derde mal gevonden, die David zou ontmantelen. / Vlekkie has found the third mould, that David was going to dismantle.


Tot jolijt van Ayla. / And, Ayla likes this idea.






Gezamelijk sluiten we de avond af. / Together, we're closing an evening.


David vertelt ons dat hij ook komt, morgenavond. / David tells us that he'll come also, tomorrow.


Zo laat David m'n tafel achter.  Bedankt, maatje! / David leaves my table like this.  Thanks, buddy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten