zaterdag 20 april 2013

Lier-Emblem-Lier. / Lier-Emblem-Lier.

Dit is het verslagje van de trip naar Emblem, dat ik donderdag gemaakt heb.  Ja, het was koud en er stond een harde en gure wind.  Toch was het weer niet hopeloos, want het was zonnig.  Ik dus naar buiten.

This is the report of the walk to Emblem, that I've made Thursday.  Yes, it was cold and very windy.  And yet, the weather wasn't hopeless, because it was sunny.  So, I went outside.



De appartementsblokken vlakbij de Spuilei te Lier. / The appartment-buildings near the Spuilei in Lier.













Een fiets. / A bike.






En, dan ben ik weg. / And, then I'm gone.


De Vesten te Lier. / The Vesten in Lier.



De Bernardijnenlaan te Lier. / The Bernardijnenlaan in Lier.

Ik volg de dijk langs de Nete... / I follow the dyke alongside the Nete...


Tot op het punt... / Until the point...


Waarop de Nete... / On wich the Nete...


Het Netekanaal kruist. / Crosses the Nete-channel.

M'n panoramisch punt... / The panoramic view...

Van Lier... / Of Lier...




Ik nader... / I approach...


De jachthaven van Emblem. / The marina of Emblem.


Ik merk dat de familie van ganzen goed door de winter is gekomen. / I notice that the family of geese came well out of the winter.

Ik besluit voort te rijden... / I decide to drive on...

Ditmaal over de dijk langs het Netekanaal... / This time over the dyke alongside the Nete-Channel...

In de richting van Emblem. / In the direction of Emblem.




Het gemeentehuis van Emblem. / The town hall of Emblem.

De Stapstraat te Emblem. / The Stapstraat in Emblem.

De Oostmalsesteenweg te Emblem. / The Oostmalsesteenweg in Emblem.

Een boom... / A tree...


Op de Emblemsesteenweg... / On the Emblemsesteenweg...

Te Emblem... / In Emblem...


De Sint Gummarusstraat. / The Sint Gummarusstraat.

Ik keer terug... / I return home...


Via het Safipad... / Via the Safipath...

Die enkele straten kruist... / Which crosses several streets...

Zoals de Sint Gummarusstraat... / Like the Sint Gummarusstraat...








Hutveld te Lier... / Hutveld in Lier...




En, de Beukendreef... / And. the Beukendreef...

Ik nader het einde van het Safipad. / I approach the end of the Safipad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten