vrijdag 30 maart 2012

Stenen Lijmen. / Glueing Rocks.

We gingen vandaag onze stenen lijmen en zo is gebeurd. / Today, we said, we were goning to glue our rocks on the plate and so we did.

Al een geluk dat ik Eric gecontacteerd had, want hij schreef me deze aquarium-siliconen voor: Soudal.  Gelukkig was hij te verkrijgen in Lier (HUBO) voor een redelijke prijs (7 euro) zodat wij hem snel gingen halen. / Fortunately, I've contacted Erik, who told me which silicone to use: Soudal.  Luckily, the magazine HUBO sold it in Lier.

Hier leg ik het grondplan goed, waaruit Tim de positie van de tweede rots heeft gesneden. / I lay our groundplan, from which Tim has cut out the position of the second rock.

Het gat dat zo ontstaan is, vul ik op met siliconen. / I fill the hole with silicons, which Tim made.

Dan nog wat siliconen op de rots. / And, I add some silicone on the rock.

En, voila... / A temporary result...

Hetzelfde principe voor de derde steen. / The same principle for the third rock.


En nu, hopen dat het houdt. / Hoping that it holds.

Tim houdt manhaftig onze steenstapel recht. / Tim holds bravely our pile of rocks.

Tim verveelt zich. / Tim is getting bored.

Tim bereikt Zen. / Tim reaches Zen.

Omdat een mens maar een mens is, bedenken we even later deze constructie om onze steenstapel te ondersteunen. / Because a man's just a man, we invent this construction to support our rocks.

Na het bekijken van een aflevering van The Sopranos, halen we de stellingen weg. / After viewing one episode of The Sopranos, we remove the construction.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten