dinsdag 26 juni 2012

Algen Spuiten. / To Spray Algae.

Vandaag worden algen gespoten in de hoek die we klaar hebben. / Today, algae are being sprayed in the corner of our background that we have prepared.

Zo ziet de hoek van onze achterwand eruit voor vandaag. / The corner of our background looked like this, before I started.

Maar, eerst herstel ik wat er gisteren misliep.  En daarvoor hebben we nodig: het donker-bordeaux (Levis Ambiance Acryl Muurverf: C0.20.10) / But, first things first.  I want to repaire what went wrong, yesterday.  And to fix things, I need the dark-bordeaux (Levis Ambiance Acryl Paint for Walls: C0.20.10).

In eenzelfde verhouding als we gisteren ontdekt hebben: 3/4 verf en 1/4 water. / If I mix it 3/4 paint with 1/4 water, like we discovered yesterday, I anticipate no problems.

Hoe een borstel, die we vergeten zijn uit te spoelen, de ideale roerstok wordt. / How a brush, that we forgot to clean, becomes an ideal stick to steer liquids up.

Daarna gooi ik wat ik heb in het spuit-reservoir. / After that, I throw what I've got in the reservoir of the spray-gun.

Na het werk volgt het schoonspuiten van het pistool.  Dit doe ik met 50 ml water. / After work, I need to rince the gun clean with 50 ml of water.

Nadien draai ik het pistool om in onze mal. / Then, I turn the gun around in our mould.

Het resultaat. / The result.

Om voorts onze algen te spuiten, heb ik dit regiment aan potjes en spuitjes nodig. / Now, to go on spraying algae, I need this many cups and syringes.

Ik begin met de achtergrondkleuren.  Ten eerste Fucsia-Rood (Levis Ambiance Acryl Muurverf: C0.50.30).  / I start with the background colours.  First Fucsia-Red (Levis Ambiance Acryl Paint for Walls: C0.50.30).

Dat geeft dit resultaat.  Zie je hem staan, m'n rode dot? / That gives this result.  Can you see it?

Ten tweede Geel (Levis Ambiance Acryl Muurverf: E8.50.60).  Mijn favoriete achtergrondkleur. / After red follows my favourite bachground-colour, yellow (Levis Ambiance Acryl Paint for Walls: E8.50.60).

Ik pas de opkuis aan en schiet het pistool vanaf nu leeg in de emmer.  Wanneer ik een plastiek potje gebruikte (waar we met airbrushen altijd ons pistool in schoonspoten), kwam er zoveel waterdamp vrij, dat dan weer condenseerde en gekleurde riviertjes veroorzaakte in de mal. / I adjust the cleaning of the gun and spray water from now on in a bucket.  When I use the plastic cups (in which we cleaned our airbrush), this gun releases that much water-vapour, so it condenses and causes coloured puddles in the mould.

Het resultaat. / The result.

Ten derde, Rood-Bruin (Levis Ambiance Acryl Muurverf: D6.40.30). / As third colour, I choose Red-Brown (Levis Ambiance Acryl Paint for Walls: D6.40.30).

Het resultaat. / The result.

De laatste achtergrondkleur: fel Groen, eerder donker (Levis Ambiance Acryl Muurverf: I0.30.20). / The last of the background-colours: Bright-Green, rather dark (Levis Ambiance Acryl Paint for Walls: I0.30.20).

Het resultaat. / The result.

Dan nu mijn favoriete algkleur, het vuilste Vuil-Groen dat ik kon vinden (Levis Ambiance Acryl Muurverf: H6.08.18), dat ik over de andere kleuren ga zetten.  Daarnaast zal ik het nog op enkele plaatsen puur gebruiken maar zeer dun.  Na deze kleur hebben mijn algen vorm gekregen. / Now my favourite colour for spraying algae, the dirtiest Dirty-Green (Levis Ambiance Acryl Paint for Walls: H6.08.18) what I will use to cover the other colours.  Besides, I will use this colour pure on some spots, but very lightly.  After this colour my algae have their shape.

Het resultaat. / The result.

De afwerking gebeurt met een Olijf-Groen (Levis Ambiance Acryl Muurverf: H2.20.50).  Dit laat toe nog enkele lichte accenten te leggen. / The finishing touch happens with an Olive-Green (Levis Ambiance Acryl Paint for Walls: H2.20.50).  This allows to put some lighter accents.

Het eindresultaat. / The end-result.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten